| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ton
|
Posted: Tue Apr 27, 2010 7:56 pm Post subject: C-Map Chart Selector |
|
|
LS
Wie heeft er ervaring met de C-Map Chart selector. Ik had een oudere versie op mijn thuis PC; die heb ik ge-deinstalleerd om de nieuwe versie te kunnen installeren.
Nu blijkt de nieuwe Chart CD geen CD te zijn maar een DVD en helaas die kan mijn CD Reader niet lezen. Heb al een poging gedaan om alles naar een USB stick te zetten en vandaar uit te installeren, maar dat liep mis.
Iemand enig idee hoe dat nu aan te pakken? |
|
| Back to top |
|
 |
NLSupport
|
Posted: Fri Apr 30, 2010 2:15 pm Post subject: PC Chart Selector versie 17 |
|
|
De nieuwe uitvoering van de PC Chart Selector( de disc versie van C-Map kaarten) is vanaf release 16 alleen nog maar leverbaar op DVD. Dit kan inderdaad problemen opleveren voor gebruikers met alleen een CD speler in hun PC/Laptop. De enige oplossing is om een DVD speler te plaatsen ipv de CD speler. C-MAP/Jeppesen is een beetje voorbarig geweest bij het alleen verschaffen van de digitale kaarten op DVD. Veel NL gebruikers hebben een goedkope of oudere Laptop aan boord waarin geen DVD speler zit.
Een oplossing voor eventueel kopiëren op USB stick of sd-card werkt niet. Op die PC's /Laptops die helemaal geen CD/DVD speler hebben is de oplossing een DVD speler met USB aansluiting.
Wij als ShipSoft Marine, leverancier van C-Map/Jeppesen digitale kaarten(www.shipsoft.nl), zullen bij C-Map ten rade gaan voor een oplossing. _________________ Nederlandse ondersteuning voor de Nederlandstalige gebruiker |
|
| Back to top |
|
 |
|